Monday, August 25, 2008

På skojakt

Idag efter jobbet gick jag på skojakt. Jag ville ha ett par vanliga, ganska låga men ändå feminina skor i brunt. Det var svårt. Det fanns hur mycket snyggt som helst i svart, men svarta skor behöver jag inte. Jag behövde bruna. På Bianco blev jag omedelbart förälskad i ett par mörkbruna stövlar, men jag behärskade mig och gick vidare, trots att jag nog skulle kunna motivera ett stövelköp för mig själv.

I stället traskade jag run t i Nordstan på vidare jakt, men det gick sådär. Inget som föll mig i smaken. Till sist blev jag lite sugen på ett par på Din Sko, som egentligen var lite högre och vidare i skaften än vad jag hade tänkt mig, men visst, de var snygga.

Precis på väg mot kassan för att be dem ta fram vänsterskon så sneglade jag in på barnavdelningen och kunde konstatera att det visst finns fördelar med att modehysterin kryper allt längre med i åldrarna. Där fanns det nämligen jättefina skor - dessutom i min riktiga storlek! Så det slutade med ett par champagnefärgade låga boots med ganska vida skaft - och till barnpris. Mycket bra!

Sedan gick jag tillbaka till Bianco och tänkte unna mig ett par stövlar också. Jag provade två par, båda jättefina och inte så dyra, men här blev det ett lyxproblem. Jag kunde inte bestämma mig! Så i stället för att ta ett ångestfyllt beslut (eller köpa båda paren, men det vore inte riktigt likt mig) så köpte jag inget alls. Det känns rätt bra nu när jag sitter hemma.

Suck, måste rodda ihop b-lagsmatchen till imorgon. Det såg jättemörkt ut med folk, men nu är det tvärtom så att vi är så många att vi har problem att få bilar till matchen. Jag kan åka buss, men nån mer måste också göra det. Och jag vill verkligen inte åka tillbaka hem från jobbet, hämta bilen och sen åka ut till Hisingen igen. Vill inte.

No comments: