Tuesday, August 26, 2008

Limp Home Mode

Om det blir fel på en lastbil så kan den försättas i så kallat limp home mode. Det innebär att flera funktioner stängs av, medan de mest basala bibehålls så att lastbilen kan köras till närmsta serviceställe eller motsvarande. Det samma kan man även kalla min promenad hem från spårvagnen nu ikväll, eftersom mina fotbollsskor (som visserligen är kända skavsårsmakare) hade lyckats äta sig igenom tre lager tejp och ge mig blåsor på hälarna. Eller rättare sagt hälen, det var bara på höger fot.

Vi fick oavgjort i matchen mot Zenith. Jag hade hoppats på vinst, vi spöade dem ju med 6-0 i våras, men så väl gick det inte. Vi spelade bra och hade fina kombinationer på mitten, framför allt i slutet när de hade kvitterat och vi ville vinna, men mer än 1-1 blev det inte.

Jag hade en otroligt snygg klack i första halvlek som snirklade sig precis utanför bortre stolpen - damn, att den inte gick in! Hade varit årets snyggaste mål, lätt!

No comments: