Sunday, August 31, 2008

Att överleva en JAS-uppvisning

Idag har jag varit trött. Jättetrött. Jag återkommer till anledningen. Vi åkte till Säve och tittade på en flygshow, så jag höll mig vaken rätt bra ändå. Fast å andra sidan så hade jag inte behövt gå upp lika tidigt om vi inte skulle titta på flyg, så då hade jag varit piggare.

Det var lite kul med flygen. Helikoptrar, Spitfire, Mustang, Tiger Moths, segelflyg, fallskärmshopp, akrobatflyg (coolt!) och så flera stridsflygplan. JAS var grande finale, typ. Vid det laget hade jag somnat på en kartongbit på marken med handväskan som kudde (kände mig som värsta bagladyn), men det var svårt att sova till och med för mig med jetmotorer dånande femtio meter bort. Alla planen höll sig i alla fall i luften när de skulle och på marken när det var läge för det, så ingen fick något plan i huvudet och ingen pilot behövde katapulta ut sig.

Och att jag ar så trött berodde på gårdagens dammiddag, Elektros årliga. Vi hade jättetrevlig liten förfest hemma hos Kristin, och sen var själva middagen jättebra. Sen struntade jag i att efterfesta med de andra, för jag Emelie drog ju till Oslo idag och det skulle vara lite avskedsfest på Volrat.

Det var inte så mycket action där, tyvärr. Jag och Frida gjorde vårt bästa, men efter att Karate-Per hade gått gick Emelie och la sig och vägrade vakna trots att Frida hällde GT i örat på henne. Lite besviken blev jag, jag hade ju kunnat fortsätta festen på Chalmers annars. Trots detta så var klockan nästan två när jag äntligen fick tag på en taxi och åkte hem.

Så nu är jag fortfarande slö och tänker nog snarast gå och lägga mig och titta på den nya fina tv:n i sovrummet som Johan har roddat. Mmmm, sovrums-tv...

No comments: