Monday, August 4, 2008

Tillbaka i verkligheten

Idag var första dagen på jobbet efter semestern. Tråkigt. Jag kom tillbaka och träffades som av ett släggslag av insikten av hur hysteriskt oorganiserat allt är på Volvo. Jag har inte gjort mycket nytta alls, men jag har gjort en plan för veckan: Läsa igenom alla mail och dokument för att försöka få tillbaka en bild i huvudet av hur allt hänger ihop.

Det klarade jag av dag ett. Jag är fortfarande förvirrad. Det känns liksom som om huvudet håller på att sprängas och att man hela tiden befinner sig precis på gränsen för vad man klarar av att hantera, fast egentligen en liten bit över. Suck. Jag längtar efter att känna att jag har koll.

Som för att accentuera det faktum att det är slut på det roliga så har det varit genomruttet väder med hur mycket regn som helst och dessutom rejäl blåst. SMHI har t o m utfärdat varningar av klass ett och två (fast inte just här). Det fick en förödande inverkan på mina träningsplaner. Det är alldeles för mysigt att bara sitta inne och läsa. Brrr. Fast några situps borde jag kunna prestera.

Johan tillbringar ännu en vecka i London. Hela sängen för mig själv, alltså. Och Felix färdigrätter till lunch.

No comments: