Friday, August 15, 2008

Innebandy igen

Igår var det årets första innebandyträning, åtminstone inomhus. Nej, förresten, inte årets första, säsongens första är mer korrekt.

Det var roligt bortsett från att jag fick spela i en urusel gammal hjälm vi hade i skåpet eftersom min egen är bortskickad, vår reservhjälm ligger på Astra i Mölndal och Christer hade glömt att låna en av RBK. Lite psykande i början, men vad sjutton. Vi spelade ändå bara tvärs över planen tre mot tre, så det var inte så seriöst.

Det var kul att se de nya tjejerna. En del av dem var inte alls dåliga. Och, störst nyhet av alla: Det kom en målvakt! Vasastan hade ju först sagt att det inte skulle komma någon målis från dem och att de inte ens hade någon förra året, men nu hade det tydligen dykt upp en gammal. Visserligen föredrar jag att vara ensam målvakt ur perspektivet att jag vill spela alla matcher, men nu kan jag ju faktiskt planera in min NY-resa när jag vill utan att behöva ta hänsyn till matchschemat. Det blir fint.

Ikväll blir det inflyttningsfest hos Bettan och Göran. Hoppas att jag klarar att hålla mig vaken.

No comments: