Wednesday, August 13, 2008

Nästan ABBA live

Jag har flera gånger önskat att jag vore tjugo år äldre, så jag hade haft chansen att följa ABBA på riktigt, så att säga. Nu får man bita ihop och nöja sig med musikaler och tribute-shower och sånt.

På Kulturkalaset igår spelade Arrival, utsedda till världens bästa ABBA-coverband. Särskilt mycket bättre än så får jag det ju inte, så jag drog med Emelie och bad att vädergudarna skulle skärpa till sig lite framåt kvällen, eftersom eftermiddagen var ganska regnigt ledsam.

Och det klarnade faktiskt upp ganska precis under den timme de spelade på Kungstorget. Deras inledning var lite sådär, och jag var väl inte så impad av "Björn" (PTV), men tjejerna tog sig faktiskt mer och mer och lät emellanåt riktigt bra, speciellt i stämsången. Detta i kombination med en kycklingpirog gjorde att jag var tämligen belåten med kvällen.

För att toppa ännu mer gick jag och Emelie till Babar, vårt nya stamställe (hade åtminstone kunnat bli, om människan inte skulle flytta till Oslo), för att ta ett glas vin. Vi hade hoppats på att kanske kunna lyssna lite på Moneybrothers spelning på Götaplatsen genom fönstret, men det gick sådär. När vi gick igen vid tiotiden hörde vi sista låten, och då ångrade jag kanske lite att vi inte hade sett mer, men vin i lugn och ro hade känts mer prioriterat.

En taxi hem fullbordade kvällen, och idag känns det som en trött dag. Tur att man har sitt koffeinknark i väskan.

No comments: