Wednesday, August 6, 2008

Kvinnlig ingenjörskonst

Idag kände jag mig som en sån där superingenjör igen när jag tog mig till labbet på Altrankontoret för att löda ihop det fina halsbandet som gick sönder häromveckan. "Lätt match", tänkte jag, och kände mig cool för att jag hade en så ingenjörsmässig lösning på problemet.

Så jag lödde så gott jag kunde. Det var rätt svårt, för lödtennet ville inte riktigt fästa på halsbandet. Till sist lyckades det, men satt lite snett. Jag försökte rycka loss det, men när jag insåg att jag äntligen hade fått det att sitta ordentligt fick det vara okej att det var lite snett.

Och nu när jag kom hem och tog upp halsbandet ur väskan var det trasigt igen. Fan. Jag får det verkligen inte att fästa. Jag kanske måste ta hjälp av någon av mina lödvana manliga vänner. Typiskt.

No comments: