Saturday, August 2, 2008

Lindas födelsedagsfest

Nej, jag pratar inte om mig själv i tredje person, utan om Elinda. Sin vana trogen hade hon stor fest med alla möjliga människor.

På dagen hade jag återigen varit och badat i Delsjön med Emelie, men lite kortare. Sen skulle man ju ha present och så skulle man fixa sig och vips så var klockan massor och dags att träffa Ida vid spårvagnen.

Festen var som Lindas fester brukar, förutom att det bara blir fler och fler helt okända människor, och så var det mycket mer hångel än vanligt. Grovhångel i soffan, tjejhångel på golvet och födelsedagshångel åt Linda (fortfarande inte jag). Det var nästan så att man tvivlade på att det var en 29-årsfest vi var på.

Halv fyra hoppade vi på en vagn hemåt ihop med Ivve. Trots att jag dittills inte hade varit trött alls sov jag som ett litet barn hela vägen och var glad att Johan fick av mig i tid. Somnade halv fem och nu är jag vaken igen.

Idag ska vi nämligen på Mamma Mia (musikalen, inte filmen) och efteråt ska vi äta med Emelie och Svenn. Ska bli så roligt!

No comments: