Wednesday, August 27, 2008

Felstavat??

Idag när jag surfade runt lite på Volvos interna sidor för anställda fick jag se något som fick mig att fnittra lite för mig själv. Som så många andra företag sponsrar Volvo deltagaravgiften i Göteborgsvarvet för de anställda. Men inte nog med det, de sponsrar även startavgiften om man ska delta i Stav-Göteborgsvarvet. Stav-GöteborgsVarvet (som till och med särskrivs, Stav Göteborgsvarvet)?!? Hur coolt är det??

Men samtidigt så kände jag en skamlig lite dragning till eventet. Stavar - nej, aldrig! Men att traska runt en mil i Änggårdsbergen och Botaniska på våren är nog inte så dumt. Det borde man göra oftare.

Fast å andra sidan - varför skulle jag betala 150 spänn för det (även om Altran skulle betala så är det en principsak)? Jag bor ju i princip bredvid bansträckningen. Nej, det blir nog inget Göteborgsvarv, varken med eller utan stavar, men förhoppningsvis nån långpromenad nån gång.

2 comments:

JenJen said...

Du är så fyndig :D Gillar verkligen byrån, supersnyggt!

Lindchen said...

Tack, det är kul att vara kreativ!