Tuesday, June 3, 2008

Tillbax

Vi kom hem, tämligen oskadda, men ändå med mindre blessyrer. Det första var på sträckan mellan Taipei och Bangkok. Mitt under maten valde killen snett framför mig att luta sitt säte bakåt, vilket ledde till att rödvinet som damen bakom honom och bredvid mig drack välte ut över hela min vita fina Färjestadströja. Grrrr. Flygvärdinnan var jättesnäll och dränkte tröjan i sodavatten, men efter att ha tvättat den på riktigt igår så kan jag konstatera att den nog bara är att slänga. Snyft.

Väl framme i Amsterdam, efter flera timmars sömn, faktiskt, skyndade vi iväg till vår gate för att hoppa på flyget sista lilla biten till Göteborg. Där blv vi mötta av en flygvärdinna som vänligt upplyste oss om att vårt flyg blivit inställt eftersom det inte fanns någon besättning. Va?!? Jag förstår om en svan har flugit in i en motor, eller om det är is på landningsbanan, men det kan väl inte ha kommit som en överraskning för dem att det skulle gå ett flyg just den morgonen??

Vi blev slutligen ombokade och flög hem via Oslo. Landade kl 14 i stället för 8.45. Själva förseningen var inte det sura, utan det faktum att det var 26 grader varmt och nästan en hel svensk sommardag gick förlorad. Vi har i alla fall skickat in klagomål till KLM, och enligt deras policy borde vi få 250 € var i reda pengar för det inställda flyget.

2 comments:

JenJen said...

Då kan du ju köpa en ny Färjestadströja! Och en flaska gott rödvin dessutom... Välkomna hem!

Lindchen said...

Tackar! Har förstått att nätan hela kvoten sommarväder har gått åt medan vi har varit borta...