Thursday, June 12, 2008

Ajaj i tån

Det var ganska kul att spela match igår. Det var ju ett tag sen, plus att vi fick spela på gräs för första gången i år, weee!

Visserligen började det lite snett med att matchstället inte hade fått åka med, men vi fick låna ett av Bergum. Gult var färgen för dagen, alltså, men det är vi ju rätt vana vid i b-lagskretsar. Efter det gick det bättre. Inte för mig, kanske, för jag var rätt usel och vilsen i första halvlek, fast jag kom iväg på ett par fina löpningar ett par gånger och gjorde till och med några finter. Fast när jag fick spela en stund på vänsterkanten och hade gjort två såna snygga löpningar höll jag på att avlida av syrebrist, och inte gick det att byta heller. Då var jag inte så kaxig. Har nog aldrig varit så dåligt tränad, och problemet är att jg inte är så sugen på att göra något åt det heller...

I andra var vi superbra. Spelet flöt fint och vi anföll nästan hela tiden. Jag spelade bättre och säkrare också. Typiskt bara att mina skor skulle börja bråka igen. De klämmer ju och stal min högra stortånagel för mig i höstas, och nu var det visst dags igen. Jag fick gå av sista minutrarna och vila tån.

Vi vann med 3-1, men glädjen grumlades lite av nagelhistorien. Det tar ju så lång tiiid, och gör så ooont, och så kan jag inte promenera till jobbet nu de sista dagarna. Kan ju inte gå när jag ska jobba i Lundby, liksom. Det är så ironiskt, jag som alltid klagar på att det är omöjligt att hitta skor som är små nog, så utsätter jag mig för detta... Ska köpa nya, bara tån slutar värka såpass mycket att det blir möjligt att ta på sig något annat än tofflor.

No comments: