Tuesday, June 24, 2008

Lady in Red

Eftersom mina fotbollsskor gnager av mina stortånaglar när jag använder dem så var jag tvungen att köpa nya. Det sved lite, för de jag har var ju nästan splitter nya. Men så är det. Jag styrde stegen mot Stadiums sommarrea och botaniserade bland barnskorna. Tittade till och med lite på damskorna och konstaterade dels att de var fina och kändes jättesköna, dels att de naturligtvis inte fanns i mindre storlekar än 36. Efter ett tag konsulterade jag en säljare, som fövånat frågade "Är det du som ska ha dem??" när jag kommenterade att skor i 35 brukar vara smala och ha töntiga dobbar.

Han försökte allt kränga ett par dyra damskor till mig, men medan han var och hittade dem på lagret provade jag ett par urfula Adidasskor som visade sig sitta jättebra - och dessutom kostade de simpla 199 kr. Då kan jag tåla att de ser ut som en femårings lackskor, och att jag egentligen redan hade ett par. Sen hängde en jätteskön vår- och höstjacka för en femhundring med av bara farten. Jag tror bestämt att jag har börjat vänja mig vid att ha lön. För ett halvår sen hade jag aldrig impulsshoppat en jacka som jag kanske inte verkligen behöver.

Idag var jag med Johan och kollade på rean. Han är verkligen oändligt långsam när han shoppar. Förra veckan tillbringade han 45 minuter inne på Stuks herrbutik och finkammade allt efter ett reafynd. Det blev dock inget. Idag kom han i alla fall hem med en kostym.

No comments: