Tuesday, June 17, 2008

Volvo dag två

Idag var det mycket bättre på Volvo. Idag var nämligen Tommy där. Jag har fått veta en hel del och hängt med för det allra mesta, även om det nog dröjer ett tag innan jag blir till verklig nytta.

Fast det som kommer närmast i tiden är I4. "Vad är I4?" tänker du nu. Det är, om jag har tolkat saken rätt, implementering steg 4. I mitt fall innebär det att jag ska testa våra ECU:er (electronic control unit) ihop med alla sensorer och aktuatorer som den ska sitta ihop med. Det betyder att jag faktiskt ska sitta med grejerna uppkopplade i en rigg och testa saker för hand. Trodde jag inte att jag skulle få göra på det här jobbet, men det ska bli kul. Sladdar kan vara kul som omväxling till powerpointpresentationer. Och så får jag lära mig CANalyzer, det är aldrig fel.

Tommy gick f ö i min klass på elektro. Det har visst gått bra för mina kollegor som valde att gå ut i tid... Just det, träffade Linnéa Berg idag också. Hon sitter på samma våning som jag och har ett grymt sommarjobb som intranätsomorganisatör. Hennes pappa har visst kontakter.

No comments: