Thursday, June 19, 2008

Snart midsommar

Idag gick jag från Volvo klockan 13, efter den fina midsommarlunchen (naturligtvis fixad av 100% kvinnor även om de utgör 17% av de anställda) de bjöd på. Jag hade tänkt stanna heldag, men eftersom Tommy gick efter lunch och inte lämnade något åt mig att göra trots att jag hade bett om det så kändes det oerhört löjligt att sitta där och hänga. Alltså gick jag, men tänker fasenimig ändå rapportera heldag. Det är ju inte mitt fel att jag inte har saker att förströ mig med.

Nu i kväll har vi ätit mycket prisvärd trerätters på Cyrano. Har hört en massa bra om det, och det var faktiskt kanon. Trots att vi var där kvart i sju och trots att det är dagen före midsommar så var det fullt inne. Vi satt på uteserveringen, och när man väl fick en filt var det faktiskt rätt mysigt med regnet utanför.

Imorgon bär det av mot Dalsland. Det blir inte så mycket firat imorgon, mer än att vi åker till Baldersnäs och äter midsommarbuffé, utan den stora grejen blir på lördag. Vi ska till Emelies stuga på Värmlandsnäs, och eftersom det kommer flera Norgetyskar som inte har ledigt på midsommarafton kör vi på lördagen istället. Blir nog bra.

No comments: