Sunday, June 29, 2008

A-lagsdebut

Så var det avklarat: Årets a-lagsdebut. Matchen var mot Torslanda, så det var väntad förlust. Det blev det också, storstryk till och med. Fast det började rätt bra, men så rann det iväg i slutet. Jag själv spelade en kort stund i andra, som back, och det gick faktiskt över förväntan. Jag hann med riktigt bra - men sen orkade jag ju inte alls länge. Sen spelade jag yttermitt några minuter på slutet, men då hände inte så mycket.

Det var trots allt rätt roligt, och nu känner jag en ordentlig lust att komma tillbaka i åtminstone acceptabel form igen. Har inte varit så här otränad sen jag började min idrottskarriär för femton år sen. Det är väldigt skönt och roligt att vara vältränad, det är bara så jäkla segt att bli det...

Det finns en risk att GSIF trillar ner i fyran igen. Då är frågan om jag inte skulle vara motiverad att börja spela på riktigt igen. Fast det förstås, då måste man ju gå på vinterträningarna...

Ska se EM-finalen ikväll om jag orkar. Sitta stilla så länge, alltså.

No comments: