Monday, June 16, 2008

På Volvo 3P

Idag var första dagen på uppdraget på Volvo 3P. Det var tråkigt. Det var nämligen så att när jag kom i morse, spänd och laddad, så visade det sig att Tommy, killen som skulle ta hand om mig, låg hemma i feber när jag ringde och skulle bli insläppt. Suck.

Han gav mig några andra namn, så till sist kom jag in i alla fall. Fast så himla mycket gjort blev det inte. Ingen dator, ingen mail, inget passerkort, ingen telefon. Några LDS:er (se där, jag har i alla fall lärt mig en av förkortningarna i den 54 sidor långa listan) fick jag att läsa, men de är ju så genomtorra att de sa till mig rent ut att de mest var till att skumma.

Det som var lite roligt var alla människor som jag kände. På samma avdelning som jag sitter Anders Thid, Anna Bodin (gruppchef to be, grattis) och Fredrik Bengtsson, och jag har sett på en namnskylt att Christoffer Affelin från sociala utskottet ska sitta borta på packaging. Helena Guldbrandsson såg jag snett bakifrån när jag gick på toa, och Stina som har spelat fotboll i GSIF sprang jag på på väg hem. E6-Ullis träffade jag både på väg till och från vagnen. Stefan Wikner träffade jag på lunchen, och Carin Lindow och Emma Nilsson på den storartade lastbilsreleasen 12:20.

Lastbilsrelease, ja. Jag såg inte vad som var så nytt och fräckt med dem, eller egentligen såg jag knappt nåt alls, men jag fick passionsfruktsmousse och ett gott skratt när jag lyssnade på ett tal som hölls på vad jag fick förklarat för mig var Volvo English. Snarare Volvo Swenglish...

No comments: