Wednesday, June 4, 2008

Sitges - en källa till grämelse

Imorgon ska vi på konferens med jobbet. Destinationen är Sitges utanför Barcelona. Jag var där för ett par år sen (eller hur Jenny, jag vet att du läser det här) och kunde alltså som första person upplysa de andra om att det är ett gaycentrum. På en arbetsplats med så mycket pojkar så var det väl oundvikligt att det skulle bli tusen bögskämt av det hela. Idag, till exempel, har jag roat mig med att följa en diskussion på internforumet gällande näsdukskoder. Kan vara bra att kunna, kanske.

Fast det som stör mig mest är vädret. Här hemma ska sommaren fortsätta, medan vi i Spanien visserligen kommer att ha någorlunda varmt, men med skurar då och då. Det är så surt!! Först kom vi hem från Taiwan bara för att upptäcka att nästan all sommar redan hade varit (särskilt mycket mer än två veckors fint vädeer per år kan man inte räkna med), och nu ska jag bort från det igen. Suck. Och jag som samlar på sommardagar. Okej, ett lyxproblem att behöva åka till Sitges, men ändå...

1 comment:

JenJen said...

Sitges... Jag tänker åska, regn, kyla och bögar ;-) Nej då, det var ju supermysigt, särkilt med tanke på det trevliga sällskapet! Hoppas ni hade det bra!