Thursday, June 26, 2008

Skansen Kronan

Ikväll åt vi sushi till middag, sittandes på kanonvallen uppe vid Skansen Kronan. Det är ett mycket bra ställe att äta middag på. Lite kyligt var det, speciellt efter ett tag när solen gick i moln, men jag var beredd på det och hade både en extra filt och min nya fina reajacka. Lite guldkant på dagen, så där.

Två dagars leverantörsmöte på jobbet har visserligen betytt att jag inte har behövt fundera på vad jag ska göra, men så värst kul har det ju inte varit. En av de nyanlända tyskarna idag hade skrudat sig i fina tantsmycken: Brett hamrat silverarmband med matchande breda silverringar med stora stenar. Mycket mystiskt. Förhoppingsvis har en del gått in i huvudet på mig, i alla fall. Bara det inte är koncernspråket Volvoenglish - det är sjuuukt, vilken dålig engelska som pratas! Pinsamt att en del tyskar är bättre...

Har lite ångest inför semestern. Jag räknar och räknar och vill få allt att gå ihop med mina 19 kvarvarande dagar: Sommarsemester minst en vecka, New York i höst minst tio dagar, fem klämdagar kring jul och nyår. Jag kan ju alltid kompa dagar, men just nu ligger jag sisådär 25 timmar back, så det kommer ju ta ett tag att jobba in. Problemet är att jag vill vara ledig senare i år, men att tillbringa en massa veckor ensam på Volvo i sommar när alla andra har semester och jag inte har något alls att göra är en mardröm. Hur ska detta lösas??

No comments: