Saturday, May 31, 2008

Taiwan: Flygplatsen

Det finns gratis wlan på flygplatsen i Taipei. Det är bra. Det är minst en halvtimme till boarding och 40 minuter till till avgång, så det finns lite tid plus 400 balubas att bränna.

Innan vi åkte idag hann vi med lunch inne i stan (kanongod kinamat, oj!!) plus efterrätt på Coldstone, förstås. Sen handlade jag två tröjor i födelsedagspresent till mina föräldrar. Får se hur jag lyckades med storlekar, jag avrundade uppåt för säkerhets skull. Skulle kunna bli ett problem för mor. Sen har det inte varit så mycket mer än taxi till flyget.

För en gångs skull är jag inte så sliten som man brukar vara efter att ha rest. Det är inte så att jag känner att det ska bli uttryckligen skönt att komma hem, inte som efter Costa Rica. Det har väl att göra med att allt ändå är civiliserat och ganska enkelt här, så det har inte varit så ansträngande trots att språket har varit lurigt.

No comments: