Wednesday, May 7, 2008

Linnéstans tjusning

Idag har vi gjort så som det är tänkt när man bor i Linnéstan. På väg hem från jobbet tyckte jag att vädret var så fint, så jag ringde Johan, sa åt honom att gå från sitt jobb och så åt vi middag på Pasta Haus på Nordenskiöldsgatan. Visserligen hade lite av solen hunnit försvinna bakom en balkong vid det laget, men det var mysigt i alla fall.

Var på intervju för ett uppdrag, komponentägare mjukvara, på Volvo 3P idag. Det gick nog bra, men problemet var att jag var där ihop med Patrik. Erics tanke var nog egentligen att Patrik var avsedd för en tjänst som teamleader, men som det var nu verkade Mari Hiljemark på Volvo bara syfta på komponentägarrollen. Jag vet att jag skulle klara det utmärkt, men det är svårt att jämföras med en kille med sju års erfarenhet från Ericsson. Får se vad som händer, hon skulle återkomma innan veckans slut.

No comments: