Thursday, May 1, 2008

1 maj

Jag är glad att jag inte är politiskt aktiv. Det kan inte vara kul att demonstrera i det här vädret.

Valborg blev bra. Jag och Göran gick från jobbet vid halv två och avnjöt sedan en jättegod X-LoBs-lunch. Bortåt halv sex gick jag nedåt Läraregatan och lyckades till sist hitta Emelie, Frida, Malin och dessutom Ellen och hennes tjej Klara. Sedan tittades det på Cortègen, fast kanske inte superengagerat. Efteråt gick vi upp till Rotarypuben. Emelie avvek snart för att gå hem och plugga (!?), men jag stannade en liten stund, till kvart över nio eller nåt. Sen drog jag ner till Kårhuset.

Här kunde kvällen ha slutat, för jag fick inte tag i en kotte som kunde släppa in mig till LoB-rummet. Av en ren slump kom Pelle gående förbi, så då var det löst. Alltså hängde jag på Brum nån timme och försökte få till ett sätt att ta mig in på kalaset - jag ville ju så gärna se Melody Club. Petter också, för den delen. Samuel var mycket hjälpsam, men den som kirrade saken var slutligen Våge, som gick runt med Orv-stämpel. Tack för det!!

Sen var jag uppe på kalaset. Jonas Ljungqvist var där och hängde med mig, det var kul. Melody Club var verkligen jättebra, men jag minns ju varför jag egentligen inte är så förtjust i att gå på konsert. Jag får verkligen slåss för att freda min lilla kvadratdecimeter mitt i hopen av hoppande fyllon. Grrr.

När det var klart väntade jag egentligen mest på att Petter skulle börja. Tiden fördrevs med burgare. Fast det visade sig att Petter blev ett riktigt antiklimax. Han var uppe en halv låt, sen fick han gå av och ursäktade sig så mycket - han hade tappat rösten. Suck...

Så då gav jag upp och gick ner på Brum för att gå hem. Där nere träffade jag Pata, som sa att Gurra var på kalaset. Eftersom jag var lite sur på honom som inte hade druckit öl med mig så tyckte jag att det var bäst att gå upp och gnälla på honom. Det var rätt roligt en liten stund, men sen tog jag mig verkligen hem och sov gott. Zzzz.

Förresten var jag jättejämställd i förrgår. Jag bytte däck på bilen. Visserligen med god hjälp av Johan, men ändå. Jag var mycket stolt och har fortfarande lite ingrodd skit kvar på ett finger.

No comments: