Thursday, May 8, 2008

Överraskningspicknick

Idag när jag gick från jobbet ringde jag Emelie för att höra om hon ville ha nåt särskilt att dricka på vår Singstarkväll på lördag. Då bjöd hon med mig på picknick med henne, Frida, Ellen och Ellens tjej Klara. Picknick vid Näckrosdammen måste väl vara något av det finaste man kan göra i Göteborg?

Ellen och Klara hade gjort jättegod pastasallad och Emelie hade bakat en utmärkt äppelkaka. Mmmm. Och så slapp jag fundera på om jag skulle gå på fotbollsmatchen, för nu fick jag ju ändå vara ute i det fina vädret. Fantastiskt fint var det. Ellen följer med på lördag också, det var kul.

Nu är jag tillbaka i lägenheten och vet inte riktig vad jag ska göra. Det är lite löjligt, för ALLT behöver ju göras egentligen. Nåja, jag ska ändå fira min ensamma tid - Johan är i Stockholm - med att gå och lägga mig tidigt för en gångs skull.

No comments: