Monday, May 12, 2008

Helgen som gick

Det var jättefint i helgen. Varmt och skönt och mycket sol. AW:n på takterassen till Scandic Rubinen på fredagen var inte dum, även om det inte var AW-priser som gällde.

På lördagen gick jag och Linda och kollade på när C-laget spelade. De fick stryk, men det var rätt kul ändå. Maggan dök upp senare, och så gick vi och käkade brunch på Bitter. Bäst i stan! Åtminstone mest prisvärd. Mmmm. Efteråt tog vi en liten stund i Slottsskogen innan jag behövde gå hem och fixa inför kvällen.

Frida och Emelie kom först, och fick nöjet att skruva ihop mina balkongmöbler medan jag lagade mat. Sen kom Linda och ännu senare Ellen. Middagen avnjöts på balkongen, innan det blev Singstar.

Jag vaknade hyfsat utsövd på söndagen och åt frukost på balkongen. Fick dessutom syn på ett par rådjur som traskade i slänten utanför, det var lite otippat! Hann sola en timme innan det var dags för fotbollsmatch. Det visade sig gå sådär, för tre tjejer föll av precis innan. Trots två sista-minuten-inringda tjejer så slutade det med att vi inte hade nån avbytare alls, eftersom Stina skadade sig. Stryk alltså, typiskt.

Fast värst var det när jag kom hem, för då gjorde jag illa bilen ordentligt när jag skulle parkera bredvid den j-a betongpelaren. Jag hatar den! Snyft.

No comments: