Friday, May 30, 2008

Taiwan: ...fast inte så länge till

Idag var sista heldagen. Den utnyttjade vi genom att ta lång sovmorgon, äta sedvanlig frukost på 7-Eleven (jag vet inte vad vi hade gjort utan den kedjan, vi har nog snittat ett mål om dagen där den senaste veckan) och så tog vi en taxi till Nova, elektronikporrbutiken.

Jag fick tag i ett billigt minneskort till kameran, men Johan fick bara bocka av en punkt på sin lista, nämligen minneskort till Playstationet. Sen åkte vi vidare till shoppinggatorna, där vi gick runt runt och handlade lite kläder. Net är en bra affär. Vi hittade lite typiska taiwanesiska gränder också, så vi traskade runt där med, dock utan att handla något. Vi hann med ett besök på Coldstone också. Hur ska jag klara mig utan den glassen hemma?! Har bara varit där två gånger, men jag har redan hunnit bli beroende av glass med kakdeg...

Ikväll ska vi äta Sushi Express (som Running Sushi i Österrike) innan vi dyker upp på avslutningsfesten för Chalmers Taiwankontor. Blir nog bra, bara vi hittar sushin och åskan utanför hinner lägga sig lite.

No comments: