Monday, May 26, 2008

Taiwan: Kvällsmaten

Det var lite som jag befarade - maten var så där. Det var en soppa med kyckling i tveksamma, benfyllda bitar, och sån där hemsk bittermelon som vi råkade köpa juice på i Taipei. Sen var det ett helt fat med små, skalförsedda räkor (de gick att äta om man tuggade i sig skalet). Grönsaksfatet var helt okej, och fisken var god. Ihop med riset blev man ändå mätt, och jag tror att vi lyckades äta tillräckligt för att vår storleende värd vid bordet bredvid inte skulle bli allt för besviken.

Vi blev försedda med kartor under middagen, och när Johan köpte kakor till efterrätt jagade killen ikapp mig och gav mig ett paket alldeles gratis. Sen sa han "godnatt" och "sov gott" tre gånger eller nåt.

3 comments:

JenJen said...

Haha, jag gillar bilden/tavlan bakom er!

Lindchen said...

Ja, nån skum skönhetstävling, men alla ser ut som tolvåringar... Fast det är ju så med taiwanesiskorna, de är betydligt äldre än de ser ut.

Lindchen said...
This comment has been removed by the author.