Sunday, May 4, 2008

Helger går fort...

Göran och Bettan bjöd på jättegod mat i fredags. Det blev Piña Colada till fördrink, vin till maten och guaro efter det, och plötsligt var klockan två. Helt magiskt. Vi laddade över våra bilder, i alla fall, men annars har jag ingen aning om hur klockan kunde springa iväg så mycket.

På lördagen var det ju äntligen dags för Orup och Lena på Rondo. Jag missade visserligen fördrinken på Heaven 23 med Challe och Bettan - tack för det, Västtrafik, och tack för kvarten vi stod stilla på Göta Älvbron kvällen innan - men sen var allt kanonbra. Vi hade platser allra längst fram, mitt för scenen, så visserligen var man tvungen att böja en hel del på nacken, men man kom ju rätt nära... Showen var mycket bättre än förväntat, det var jättebra! Lena Philipsson är min nya idol. Så gammal och så snygg, och så himla bra på scenen. Grymt!

Efteråt tog vi ett par glas vin på restaurang Frågetecknet på Södra vägen, och så småningom drog Kalle och Emily och två vänner till dem till Avenyn medan jag, Challe och Bettan åkte till Linné för att äta med Johan och så småningom fortsätta till Carin Lindow, där det var fest. Mattias Gyllenros var där, det var kul att träffa honom. Han har köpt hus, det är vuxet...

Vi fick skjuts hem med Eric (nykter för kvällen!) nån gång efter ett, så det var inte så toksent. Alltså var det överkomligt att ta sig upp idag när vi skulle bruncha med vänner till Johan. Vi hann väl inte till 11 som var utsatt tid, men det gjorde å andra sidan inte de andra heller.

Nu på eftermiddagen har jag spelat fotboll och besegrat Zenith med 6-0. Jag stod faktiskt i mål och fick dessutom hålla nollan. Inte illa. Räddade dessutom en straff. Visserligen var den uselt slagen, men det är alltid kul att rädda straffar.

Resten av kvällen blir det nog Parlamentet och städning. Det går faktiskt framåt i lägenheten.

No comments: