Sunday, July 6, 2008

VIP-fest

Igår kväll hade vi äntligen vår VIP-inflyttningsfest för dem som hjälpte oss bära i april. Johan lagade stek och jag gjorde äppeltzatsiki och potatissallad, och så drack vi en massa ur spritskåpet. Det blev hemskt lyckat. De som kom kände ju egentligen inte varann, utom Pelle och Challe, men alla verkade komma väldigt väl överens. Jag trivdes i alla fall. Pelle gick sist, kvart över fem. Då hade Johan redan hunnit med att somna på soffan, göra en väldigt stökig kvälltoalett och sedan tvärdäcka, fullt påklädd, ovanpå sängen. Jag gjorde flera seriösa försök att väcka honom, men det gick liksom inte. Det kan ha haft med absinten att göra, kanske.

I övrigt har det varit en händelserik vecka. I tisdags var jag på Liseberg och hade femkamp med Volvo (jag vann Whack-a-Mole överlägset, förstås), i onsdags spelade jag fotboll, i torsdag hade vi månadsmöte med Altran och åkte på skärgårdskryssning med skaldjursbuffé (hemskt roligt, bara jättetråkigt att det var på en torsdag och man skulle upp och jobba dagen efter när man egentligen bara vill fortsätta hänga med gänget) och i fredags... Blev det inte så mycket gjort som jag hade trott. Roger skulle ner till Göteborg och gå på Liseberg, men han hörde aldrig av sig. Lika bra det, om jag ska vara ärlig, för jag var trots allt löjligt trött efter båtåkandet och kräftorna kvällen innan. Eller möjligen så var det snapsen.

Igår var det strålande väder (har varit det största delen av veckan), så vi tog bilen, hämtade upp Emelie och åkte till Aspen. Inte skidorten, utan sjön. Det var precis så där sommarsvenskt som man inbillar sig att det ska vara jämt. Fina vyer, inte så himla mycket folk, okej vattentemperatur, bra sjö och sooool. Jordgubbar och glass åt vi också. Ren njutning!

No comments: