Friday, July 11, 2008

Pekfingervals

Det här skrivs väldigt sakta och försiktigt, för jag har fina nymålade mörkrosa naglar. En förberedelse inför Lindas 30-årskalas imorgon. Den rosa färgen matchar nästan mina fina taiwanesiska skor. Det är roligt vad jag har låtit de där skorna styra mitt liv, förresten, efter att jag köpte dem har jag varit tvungen att köpa både klänning och top för att kunna matcha dem, och nu styr de dessutom mitt val av nagellack. Fast det fanns åtminstone redan i badrumsskåpet.

Efter jobbet idag gick jag och Lena och köpte en jättefin orkidé till Linda (hoppas inte att hon läser den här bloggen...), och jordgubbar och en ny sommarjacka (röd, på Zara) till mig. Sen följde jag med henne hem och lagade pizza. Skönt att få lite sällskap, Johan kommer ju inte hem förrän i natt.

Så nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Naglarna blir ju aldrig riktigt torra, så jag får väl försöka titta lite på Dödligt vapen 3 och sitta mycket stilla...

No comments: