Friday, July 18, 2008

Tullhuset på Hönö

Igår var det uppstyrt, minsann. Lena hade bjudit ut oss innebandytjejer till Mattias jobb på... Öckerö? Hönö? Har lite svårt att hålla reda på vilken ö som är vilken, men det var på andra sidan färjan i alla fall. Där, i tornrummet med utsikt över havet, bjöds AW med vin (inte för mig dock, min bil var med) och snacks och till och med Abba i bakgrunden.

Sen bar det av till restaurang Tullhuset, ett fisk- och skaldjursställe. Jag hade redan innan siktat in mig på deras trerättersmeny, så det var bara att hugga. När vi väl fick beställa, vill säga. Det dröjde ett tag. Och det var bara början på småmissarna. Det kom in en lättöl för mycket, de som hade fått fisksoppa fick den långt innan vi andra fick våra huvudrätter - som när de kom var en annan än det vi hade beställt, vilket innebar att vi fick vänta ännu längre.

Fast de ska ha cred för att de som kompensation bjöd hela gänget på efterrätt och kaffe, och att vi som hade beställt menyn, alltså vi som fick fel huvudrätter, i slutändan bara behövde betala 153 kr. Mindre än halva priset. mycket hade jag inte räknat med.

Så sammanfattningsvis vet jag inte om det kan rekommenderas eller ej. Kanonläge och god mat, trevlig personal, men en massa slarv som de visserligen försökte reda ut. Kanske inte värt det att ta sig ut på den där ön för det en gång till.

Om nån timme drar vi till Räfsnäs. SEMESTER!!!!!!!!!!!!

No comments: