Thursday, July 24, 2008

Hata glasfiber

Idag har vi varit duktiga och gett oss på Johans sommarstuge-fix-beting, dvs reparera taket på dasset/boden. Vi har dragit ur spikar, kastat brädor, sopat tak, kapat grenar och lagt på ny tjärpapp. Det ingen sa till mig innan var att det befintliga taket innehåller ansenliga mängder glasfiber. Jag HATAR glasfiber. Det är djävulens byggmaterial, vilket jag blev varse redan som liten knodd när jag hade lekt i isoleringsull.

Nu är alltså hela mina byxor fulla i små, glänsande glasnålar. Om de går bort i tvätten ska jag vara tacksam. Jag är mer beredd på att bli djupt besviken. Och det som är riktigt illa är att jag måste fördriva resten av semestern i tighta jeans i stället för mysiga träningsoverallsbyxor. Fan.

Vi spelade tennis för andra gången idag. Det gick bättre än i förrgår, men det är fortfarande en utmaning för min självbehärskning. Fast jag vill ju lära mig, så man får se till att bita ihop. Får se om vi hinner en gång till innan vi drar. Imorgon blir det färdigställande av taket (undrar vad jag ska ha på mig? De där byxorna funkar ju inte längre, det är ju som att simma naken i en myrstack att ha dem på sig) och sedan aktiviteter i Norrtälje.

No comments: