Sunday, July 13, 2008

Masthuggspicknick och Slottskogsspaning

Efter en tupplur i soffan och lite solande på balkongen var jag vaken igen. Johan lagade mat som vi packade med oss och tog med upp till Masthuggskyrkan, så satt vi där och åt pastamiddag och tittade på utsikten. Sen promenerade vi tillbaka till Slottsskogen, där min plan egentligen var att gå och titta på koloniträdgårdarna, men i stället gick vi till Azaleadalen (det satt stora skyltar som sa att det blommade, de ljög) och upp till Djurgårdarna.

Jag har aldrig varit där innan, så nu skulle jag äntligen få titta på älgarna. Fast det fanns bara en, verkade det som. Fast de hade en massa hjortar, både dov- och kronvarianten, med små söta kid, och så fanns det getter. En get hade jättebra balans och gick runt på bakbenen och betade från ett kastanjeträd. Är inte kastanjer giftiga??

Sen gick vi neråt igen och tittade på de nyfödda sälungarna och så gick vi hem. Det var en hemskt trevlig söndagspromenad i alla fall, det var skönt att få röra lite på sig en sån här slö dag. Sen får jag se om min kropp kommer att acceptera vanliga läggdagstider, men jag är nog fortfarande trött nog att kunna sova som ett litet barn.

No comments: