Tuesday, July 15, 2008

Lyckat misslyckande

Jag skulle ha gått på Mamma Mia med Emelie och Frida igår. Jag såg fram emot det jättemycket. Efter jobbet åkte jag upp till Volrat (okej, först blev det en liten shoppingrunda på stan) och konstaterade att det var högst tveksamt om Frida skulle kunna följa med, för hon var dubbelvikt av magont. Vi åt tillsammans, och sen skyndade jag och Emelie ner till Bergakungen för att köpa biljetter. Vi hade inte förbokat, även om vi egentligen visste att det vore bra, men vi visste ju inte om Frida skulle kunna följa med eller inte förrän i sista sekunden.

Så när vi kom dit fanns det 20 platser kvar till 18:30-föreställningen. Medan vi stod i kön såg vi dem ticka nedåt med oroväckande fart, och när vi väl kom fram så fanns det inga platser bredvid varann. Jag ville inte sitta delat och Emelie ville inte gå senare, så då blev det inget. Jag var verkligen jättebesviken, men tog mig ändå samman och följde Emelies förslag om att gå och dricka vin.

Efter två klunkar rödvin på Babar så var jag ganska nöjd igen, och efter tre glas och tre timmar var jag rentav belåten. Emelie med. Vi bestämde att vi går den 18 augusti i stället, för då ska Emelie ha lämnat in sin uppsats och kan behöva fira lite. Och då kan förhoppningsvis Frida och kanske Johan och Linnéa följa med också.

För att citera mitt valspråk: "Det blir aldrig som man har tänkt sig, men det ordnar sig alltid." Och förresten så fick jag Johan att boka biljetter till riktiga Mamma Mia när den går i Scandinavium i början av augusti, så det kommer att bli kanonbra.

No comments: