Sunday, November 16, 2008

Festhelg

Puh, det har varit en hård helg, och den är inte riktigt över än. Men Bond-bio och middag ikväll känns nog som om jag ska kunna klara av.

I fredags var det Lussegasque. Det var kul, men kanske inte riktigt lika kul som förr. Kanske ett sundhetstecken. Fast jag känner ju ändå tillräckligt många för att inte känna mig helt borta. Jag stannade lite för länge och drack kanske nån öl för mycket, men jag överlevde.

Var väl en gnutta sliten på innebandymatchen dagen efter, men det var ju mot Mellerud, så det gjorde inte så mycket. Vi vann med 13-2. De båda insläppta målen var rejäla slarvmål, det första från utespelarna, det andra från mig. Har inte släppt in såna rookiemål på flera år.

Sen skyndade jag mig hem (så gott det gick, eftersom Johan skulle uträtta några ärenden med bil i centrala Göteborg på vägen), gjorde mig snygg och skyndade vidare för att dricka en drink med Elin, Tilda och Malin. Det var nämligen dags för GSIF-gala.

Efter första drinken gick vi vidare för förfest hos Ann, där Channe stajlade mig snygg i håret. Är ju komplett inkompetent själv. Kul att träffa gammalt folk, både Karin S, Linda P och Maria D var där.

Middagen på Nära Hem var nog lite bättre än vanligt. Fort går det i alla fall alltid, så en stund efter tolv var det dags för oss att dra vidare ner på stan. Trots gästlistan på Hard Rock så fick småttingarna inte komma in, så vi gjorde det enda GSIF-rätta - gick till Rose & Crown. Ett klassiskt ställe.

Där dansades och dracks det. Folk droppade av, men jag hängde i tills de stängde. Däremot bangade jag efterfest utan delade svarttaxi hem med Lill-Salle. Idag är jag lite sliten.

No comments: