Sunday, November 30, 2008

Adventsmys

Eftersom jag inte räknade med att ha någon tid den här helgen så tog vi fram lite julpynt redan förra helgen. Upp med adventsstjärnan och så byggde jag en julgrupp av två hyacinter, lecakulor och en guldrosett. Den har precis börjat blomma nu, luktar gott!

Fast idag blev det lite pyssel också. Vi köpte en (tung!) en som jag fick pynta. Oj, vad fin den är! Johan har stått i köket och bakat pepparkakor i obscena och konstnärliga former och nu puttrar glöggen på spisen. Must köpte vi fyra och en halv liter, och då har jag nog redan satt i mig en gallon hittills. Skinka inhandlades redan för ett par veckor sedan, och vi har hunnit sätta i oss halva. Skulle kunna tänka mig att vi köper en till innan jul.

Mmm, jag tycker om att vara julfetischist! Det enda som saknas, som jag har haft de senaste fyra åren, är Absolute Christmas eller motsvarande på repeat. Får se till att ladda hem lite Lennon, Körberg och Carola.

1 comment:

JenJen said...

Håller med du. Det är så mysigt med advent och jul och december... Hade det bara varit lite snö och vitt ute så hade det varit picture-perfect!