Sunday, November 23, 2008

På spåret

När jag gick hem från Lindas spelkväll nu strax före två (med en Pictionaryseger i bagaget) så såg jag något lite lustigt när jag korsade Linnégatan. Det kom en liten bil körande mitt på spårvagnsspåret. Det går ju alldeles utmärkt just där, för bussarna gör det ju, men man får inte.

Så på något sätt såg bilen alldeles vilsen ut, och mycket riktigt så svängde den tillbaka på normala vägbanan precis efteråt. Okej, det kanske inte låter så fantastiskt roligt, men jag tyckte på något sätt att det var det. Saker man ser mitt i natten, liksom, och så tänkte jag mig hur de reagerade i bilen när de insett att de kört fel, och så var det den där vilsenheten jag föreställde mig. Jag tyckte i alla fall att det var komiskt.

Nej, jag är narkoleptiker, nu måste jag sova.

No comments: