Monday, November 17, 2008

På sömnlabbet

Idag är jag på sömnkliniken igen. Jag ska vara här till halv fyra i eftermiddag och sova dagtid, så att de får se hur snabbt jag somnar in.

Hittils har två av mina sömnförsök registrerats. Jag får lägga mig på sängen - med alla elektroder och den sexiga nätmössan, förstås - och så släcks det och man ska sova. Första gången var det lite svårt, för man känner sig ju lite stressad över situationen. Fast jag somnade allt till och lyckades till och med prestera ett litet sömnljud när jag drömde att jag kastade något.

Andra gången gick det utmärkt, för då visste jag ju att jag hade lyckats somna en gång redan. Alltså sov jag riktigt gott och var inte nöjd när de kom och väckte mig efter tjugo minuter.

Två gånger till idag ska det somnas, en gång till innan lunch. Fast jag hade gärna ätit först, det kurrar i magen nu. Som Volvoarbetare är man ju van vid att vara mitt i maten så här dags.

No comments: