Sunday, November 2, 2008

New York: Utmattande shopping

Nej, det blev inte Manhattan idag. Istallet tog Anders och Kathy med oss pa lunch i Port Washington, pa ett trevligt stalle vid vattnet. Vi satt ute i solen och det var riktigt skont aven i november. Dessutom at jag mitt livs basta fish and chips.

Sen tog de med oss till Mammons tempel, eller rattare sagt, ett gigantiskt outlet-centrum. Freeport kan slanga sig i vaggen! Vi var dar i tre timmar och hann med en knapp handfull affarer, men det rackte. Jag trivdes bast i Tommy Hilfiger-affaren, men lyckades begransa mig till tva plagg. Forutom det blev det ett par jeans och en sport-bh. Och for en gangs skull handlade Johan mindre an mig. Fast jag tror anda att vi agnade langst tid at hans affarer, forstas.

Nu pa kvallen har vi atit thaimat pa en thai-fransk restaurang. Det later som en skum kombination, sa jag holl mig till det thailandska - och blev forstas serverad mat med koriander. Crap. Fast jag at mig matt anda, genom att peta bort koriandern och komplettera med Johans mat.

No comments: