Tuesday, November 25, 2008

Raggar-Linda

Ju äldre jag blir, desto mer fryser jag. Eller så har jag helt enkelt tröttnat på att frysa och har börjat göra något åt saken.

Kläderna blir fler och fler och tjockare och tjockare för varje år som går. Varje höst börjar jag drömma om lurviga koftor och tröjor och inhandlar i regel några stycken. Hela förra vintern jobbade jag ju på Altrankontoret invirad i ett täcke (men så var det öppet luftintag rakt ut i vinterkylan i labbet också). Numera har jag alltid minst två långärmade plagg på mig på överkroppen och så har jag på Emelies inrådan önskat mig yllemamelucker från Lindex i julklapp. Ska vara the shit när man har kjol, enligt henne. Och märk väl att jag har önskat mig det - jag är bara 27, för katten, i den åldern kan man inte hålla på att handla mamelucker till sig själv!

Idag tog jag nästa steg på påpälsarstegen och gick, så vitt jag kan minnas, för första gången sedan sjätte klass till jobbet/skolan med raggsockor. Mmmm, varmt. Det behöver jag.

No comments: