Thursday, May 21, 2009

Bra Kristi Flygare

I morse vaknade jag utsövd klockan nio. Det började visserligen med ett bakslag eftersom min favoritmüsli, som jag bara äter på helgerna, var slut. Men rostat bröd med jordnötssmör funkar också.

Sen var det dags för massage. Dottern till receptionisten på Johans jobb erbjuder elevbehandlingar, så för 150 spänn fick jag rygg och nacke knådade. Visserligen hade de behövt en ganska mycket mer brutal behandling än den där snälla spa-massagen som erbjöds, men vad tusan. Lite skönt är det ju.

Det blev en kort sväng till Lindex också, eftersom jag hade fått hem en kupong som gav mig vilken sommarklänning som helst för 199 kr. Det blev en svartvitrutig, 50-talsinspirerad enkel sak, som funkar på jobbet.

Lunch inhandlades på Paprika, och så åkte jag och Johan till Botaniska. Det var schysst. Mycket folk, förstås, men vädret var skönt om än inte stekhett plus att vi lyckades pricka en gammeldansuppvisning. Fiolspel till lunchsalladen satt fint.

Efter en tur i rhododendrondalen och en titt på de hypade näsduksträden så bar det av hemåt. Det blev en stund i solen på balkongen innan jag tog mig ut på en löprunda. Det var jätteskönt, som tur var. När jag var ute och sprang i lördags var det ju bara äckligt att springa, och jag fattade inte varför, förrän jag (eller rättare sagt kroppen, jag själv hade inte så mycket att säga till om i det läget) stannade och jag insåg att mina luftrör förmodligen hade samma diameter som en tioöring. Jag är nog mer pollenallergisk än jag tror.

Men så var det inte idag. Och nu är jag nyduschad och nypackad, för nu kommer dagens höjdpunkt: Bil till Landvetter och flyg till Riga. Nu blir det semester!

No comments: