Thursday, May 7, 2009

Guldheden - GSIF 3-4

Efter en massa matcher mot lag som har varit mindre bra så var det på riktigt idag. Guldheden hade samma poäng som oss men sämre målskillnad. En tidig seriefinal, alltså.

Det tog en liten stund att förstå att det var på allvar, men sen var det kul. Vi spelade inte så bra, men fick ändå göra första målet. Jag fick dessutom en tillsägelse av domaren efter en saftig glidtackling, tihi.

1-1 i halvlek, men sen gick vi upp till 3-1. Inte helt rättvist, för vi spelade inte så himla bra. Jag är nog nästan beredd att säga att Guldheden var bättre. Så fick de också kvittera med två snabba mål när det var tio minuter kvar - men de hann knappt jubla klart innan Lisa resolut hade dunkat in det avgörande 4-3. Så det så.

Nu har jag ont bak i axeln/skuldran, för jag slänger mig ju så förbaskat. Oftast till ingen nytta, dessutom. Hoppas det går över.

No comments: