Sunday, May 10, 2009

Lisas källare

Buråsfesten igår ägde rum i familjen Darviks vinkällare. Herregud, vilken vinkällare! Den hade tydligen följt med när de köpte en lägenhet på Stora Nygatan häromåret, och den var verkligen gaaaalet najs! Supernajs, till och med! Jag ägnade första kvarten åt att bara gå runt och gapa och titta på de autentiska källarvalven, salongens orientaliska inredning och skinnsofforna och ekträet. Nu inser jag att jag inte tog några kort, det var lite dumt.

Nåväl, sen började jag dricka vin, och kunde slappna av lite. Kvällen förlöpte som förväntat med fest och mat och prisutdelning. Jag fick äntligen bli Årets Målvakt, jag tycker att jag hade förtjänat den titeln! Sen var det utgång till Park Lane, som Natalie fixade in oss på. Jag var väldigt rolig, tycker jag själv, som hängde in en halvsladdrig baginbox-påse hos vakten - jag berättade glatt att jag skulle göra rödvinssås idag. Hahaha!

Sen var det dans och drinkar och förvånansvärt många tjejer var med hela vägen. Jag var jätteförvånad när jag hoppade av taxin som jag hade delat med Lena och Mattias och såg att klockan på kyrktornet var halv fyra...

Så idag är jag trött. Men pizzan jag åt till frukost var jättegod, och repriser av Robinson och Talang är utmärkt söndagsunderhållning. Jag vill egentligen gå ut och springa, men varje gång jag reser mig är jag alldeles snurrigt trött. Har svårt att bestämma mig för om jag ska sova en liten stund och springa sen, eller tvärtom. Hm.

Hoppas i alla fall att vi får komma tillbaka till Lisas källare nån mer gång! Krosskontot blev visst två glas och en lampa (!), hoppas det är förlåtligt...

No comments: