Thursday, May 14, 2009

Jennys bröllop

Så här glad var Jenny när hon fick gifta sig:

Ja, nu var det ju ett par veckor sen, men tid är ju trots allt en bristvara... Men bra var det! Stället låg väldigt fint, och vädret var nästan löjligt bra. Som tur var, eftersom vigseln ägde rum utomhus på en udde.

Maten var fantastisk, toastmastrarna (Kristian och Jakob) gjorde ett otroligt bra jobb och musiken var bra. Jag lät dock bli att tala, även om jag gärna hade gjort det, men det var fjorton andra som också ville det. Jag höll tal för Jenny i baren efteråt i stället.

Baren, ja. Det var väl enda minuset. Ingen Piña Colada och verkligen inte i kannor. Grmpf. Och om man försökte beställa nåt de inte kände igen försökte de med "Sa du Cosmopolitan?!". Musiken, däremot, var bra, med undantag för att både "Håll tyst" och "Nobody wonders where you've bought your sweater" saknades.

Dessvärre blev jag akuttrött, av något märklig anledning (jag hade knarkat), så jag fick tyvärr ge upp lite tidigare än planerat. Men men.

Dagen efter vägrade Johan gå upp och vi var senast av alla därifrån. För sena dessutom. Sånt avskyr jag, det känns jättejobbigt i magen. Vi hade för avsikt att promenera runt lite ute på Lidingö och titta på naturen, men det var svårt med Johans kabinväska. I stället tog vi en fika på ett väldigt trevligt café i en gammal (herr-?) gård innan det var dags att bege sig in till stan och tåget. Väldigt gemytligt det med.

No comments: