Friday, May 29, 2009

Köpa ballong på Liseberg

Imorgon gifter sig Malin och Kalle. Jag tror inte att hon läser den här bloggen (åtminstone inte ikväll), så jag törs avslöja att vi gamla fotbollstjejer har köpt presentkort på en luftballongflygning. En sån måste naturligtvis levereras ihop med en heliumballong. Ett utmärkt svepskäl för mig att gå till Liseberg, alltså.

Förutom jag var E6-tjejerna med. Fast så mycket lisebergande blev det kanske inte. Vi gick in, köpte glass, funderade på vad vi skulle åka, köpte kuponger, åkte Hanghai (nyhet, som en mesig Spinrock), åkte Balder, åt på BK, spelade på lyckohjul, köpte ballong och så gick vi. Tog två och en halv timme.

Ballongen var ett kapitel för sig. Utbudet var begränsat, om man inte ville ha en grön gnagare eller Spongebob Squarepants (hur i h-e kom man på det namnet!?!?!?!?) eller Teletubbies. Det ville jag inte, så det blev en Jolly Roger-ballong. Inte så romantiskt, kanske, men bättre än Nalle Puh.

Sen gick vi och tog en öl på Evas Paley. Här kommer det intressanta: Jag tog ingen öl, utan en smoothie, eftersom det ju är en dag imorgon också.Hahaha, hur vuxet är inte det?? Fast det är inte utan grund. Det är bröllop imorgon som kommer att bli stenhårt, och så är det 30-årskalas på söndag som jag verkligen ser fram emot också. Då kan det vara motiverat att ta det lugnt ikväll. Dessutom tackade jag nej till att följa med och dansa på Gasquen. Det berodde dels på min 48-timmars arbetsvecka, och dels på att det kändes lite osäkert om min vän piratballongen skulle klara en sån utflykt.

No comments: