Monday, June 1, 2009

Äckelpäckel

Vår lägenhet är hemsk. Okej, inte hemsk på det sättet som när det växte gröna algtrådar i toaletten efter att jag kom hem från ett Reftecinternat, men nästan. Det finns otäcka saker i badrummet i alla fall.

Fast det är så mycket som ska grejas... Förra veckan jobbade jag massor, och så vill man ju hinna träna, och så var precis hela helgen uppbokad. Nu är jag visserligen hemma i rimlig tid (hurra!), men jag känner att jag måste ta en narkolepsitupplur, och så ska jag ut och springa, fast innan det måste jag äta, och även om jag hade kunnat nöja mig med smörgåsar så det går fort så blir Johan ledsen om jag inte gör något åt honom. Alltså måste jag först sova, sen äta, sen springa, sen duscha, och sen kanske det blir lite städat. Disken håller på att ta över köket helt, den är en het kandidat till kvällens bedrift.

Ska skriva om bröllop och 30-årskalas när jag orkar och hinner.

No comments: