Saturday, June 13, 2009

Genombrott!!

Ja just det, genombrott (inte sammanbrott). Jag tror att jag har lärt mig att serva!

Vi spelade tennis idag, för första gången på ganska länge. Helt plötsligt kände jag något jag aldrig känt förut, nämligen att det faktiskt kändes naturligt att drämma till bollen när man har kastat upp den. Och ganska bra gick den också, inuti serverutan och allt. Hurra! Dessutom kändes det rätt schysst i allmänhet att spela. Tänk om det kan bli en tennisspelare av mig också så småningom? De har ju så snygga ben...!

I övrigt är jag lite sur över att jag inte hinner gå till Trailer Träsh idag heller. De stänger om en halvtimme, och jag kom precis hem från det lyckade tennisspelandet och är oduschad.

De har alltid så fantastiska klänningar hängande i sina skyltfönster, visserligen rätt dyra, men det finns såna i rimligare prisklass också. Man bara förälskar sig i dem. Mycket 50-talsstuk och roliga mönster och material. Hade passat finfint på midsommar. Får väl se om jag kommer från jobbet före kl 18 nån gång nästa vecka, i såna fall får jag se till att ta mig förbi.

No comments: