Wednesday, June 17, 2009

Midsommarplaner

Till slut så har midsommarhelgen ordnat upp sig. Det blev några turer fram och tillbaka när Johan bestämde sig för att åka till Kroatien på midsommardagens morgon. Så här blir det:
  • Imorgon torsdag drar vi två och Fogen upp i vår bil. Avfärd mitt på eftermiddagen nån gång.
  • Övernattning i Johans stuga, Räfsnäs.
  • Midsommarfirande hos Christer och Ellinor, också Rådmansö.
  • Övernattning hos dem, skulle jag tro. Johan åker till Arlanda vid tretiden på morgonen.
  • Kl 15 på midsommardagen hoppar jag på Viking Lines Mariella och åker till Åland för att hälsa på Snickars. Utgång och övernattning på Åland.
  • Kl 12:45 dagen efter går färjan tillbaka till Sverige, och halv fyra är jag inne i Stockholm om jag skulle behöva åka så långt.
Hemfärden är fortfarande en gnutta oklar, men jag vet att det ordnar sig på nåt sätt. Det blev lite krångligare när det visade sig att Christer och Ellinor kanske inte skulle vara kvar i sin stuga hela helgen, dvs det var inte säkert att någon kunde hämta mig vid Kapellskär. Å andra sidan är det inte särskilt svårt att ta bussen in till Sthlm C heller. Då gäller det bara att Fogen kan sova över där och hittar nånstans att ställa bilen ett dygn. Och om han inte vill göra det så kan jag förmodligen åka hem med Kalle W, som också firar midsommar i de trakterna av landet.

14 grader och regn säger SMHI. Svensk sommar...

1 comment:

Jenny said...

Glad midsommar till er också, låter som en massa farande fram och tillbaka men ni kommer säkert få ur-kul! Om du är i min stad på söndag så vore det uberkul att ses, vi är hemma hela dan så jag kan ta mig nånstans om så bara för en snabbfika på centralen! KRAM!