Sunday, June 28, 2009

Sommarvecka

Det har varit kanonväder den senaste veckan. Jag klagar aldrig på solen, jag sitter till exempel hellre med solen i både ögonen och på datorskärmen än går och drar ner persiennerna eftersom solen är helig och ska uppskattas, men det kan inte förnekas att det tar rätt mycket tid att njuta av den.

Förra veckan tränade jag inte en centimeter eller minut, så jag hoppades ta igen det den här veckan. Det har gått sådär. Jag sprang visserligen en sväng i tisdags, men that's it. Istället har det varit musikquiz (vi kom trea) och övernattning hos Ida, AW med Johanna och så fotboll och Lounge i fredags. Igår låg jag och solade på gräsmattan och köpte en sommaroutfit (kjol och top) för 250 spänn innan jag mötte Johan vid tåget.

Idag har vi gjort en seriös utflykt till Stora Amundön. Eftersom vädret skulle bli något mindre strålande men fortfarande varmt ville jag göra nåt som inte bara var bad, och på Amundön finns det naturstigar och betesängar och lövskog och såna fina saker. Nu var det visserligen varmt nog, men vi nöjde oss ändå med att äta den medhavda salladslunchen på en klippa med utsikt över havet utan att bada.

Istället tog vi en snabbsväng till överfulla, barnskrikiga Sisjön, där vi tog ett raskt dopp i det sköna vattnet innan vi åter vände söderut. Målet nu var Nordgården, ett ställe Johan hade hittat i White Guides. Nu tog vi tyvärr inga bilder där, men det var i alla fall supermysigt. Låg i Billdal och var en gammal kringbyggd gård, full med blommor och fina saker. Vi hade siktat på kakbuffén men kom dessvärre tio minuter för sent. Äppelpajen var dock inte fy skam den heller. Åker gärna tillbaka dit en kväll, antingen för att äta på riktigt eller till deras fredagsmys, dvs AW.

Nu ska det lagas potatissallad och grillas korv för intagande på balkongen. Sommar is the shit!!

No comments: