Thursday, May 28, 2009

Jobbtrött

Puh. Jag är trött. Jag har jobbat 10 timmar om dagen den här veckan. Det är lite segt. På jobbet går det rätt bra, just eftersom det är så mycket att göra så håller man sig ju igång, men när man kommer hem är man död.

Så den här veckan blir det inga tre träningstillfällen (som är mitt minimimål). Fotbollen i måndags blev inställd. Badminton blev det ju förstås i tisdags, och jag siktar på att gå ut och springa på lördag innan Malins och Kalles bröllop, men det planerade springandet idag blev det inget med. Jag var hemma kl 19, sov en timme, åt lite och hade verkligen för avsikt att ta mig ut på en löprunda, men min kropp vill inte alls ge sig utanför lägenhetens väggar.

Och eftersom det inte finns tid för träning varken imorgon eller på söndag så får jag konstatera att jag måste vara en dålig människa den här veckan. Extra dålig eftersom jag ska ägna mig åt skörlevnad både på lördag och söndag.

Men men, så är det. Ska försöka kompensera lite med en halvtimmes styrketräning på golvet lyssnandes på eurodisco.

No comments: