Friday, September 26, 2008

Shoppingfredag

Efter jobbet idag skulle jag till en affär som säljer Tierra-jackor för att prova ut storlek på årets Altranjulklapp (en fleecejacka). Dessutom tänkte jag passa på att köpa stumpbyxor, brun kofta, långärmad klänning och bok till mor på Åhléns bokrea. Julklapp det med - det gäller att vara ute i god tid.

Facit blev att det mesta gick bra, faktiskt. Ingen klänning hittad, så jag får frysa på bröllopet imorgon, men en massa andra bonussaker. Det blev inte bara en utan två koftor, en brun, stor varm och en lite tunnare rödlila som hade tappat två knappar och alltså var jättebillig. Knapparna följde med, så det är busenkelt att sy på dem. Snål-Linda har slagit till igen!

Sen blev det förstås strumpbuxor med osynlig tå, plus ett par tjockare naturvita. Rea på dem med, halva priset, bra. Sen toppade jag med att köpa den avsedda boken till mor, men dessutom köpte jag uppföljaren till Eragon. Inte för att den var otroligt bra, men ändå. Man vill ju veta hur det går, liksom.

Avslutningsvis gick jag och Johan och åt middag på skönt oprettosätt på Fröken Olsson. Supergod mangosmoothie, verkligen! Efter det åkte Johan hem och jag åkte till Svingeln för innebandyinfo. Finns roligare saker att göra en fredagskväll, men det gick rätt fort.

Och nu måste jag förbereda för bröllopet imorgon. Och starta mitt armhävningprogram, är jag rädd.

No comments: