Saturday, September 6, 2008

Björnslaget dag 2

Tja, det blir ju ingen dag 3 i alla fall. Lika bra det.

När Lena ringde mig i morse halv sju (vi hade första matchen klockan åtta en lördagsmorgon - sinnessjukt) och berättade att hon hade feber så blev jag lite nedstämd. Det innebar att jag och åtta ynkliga utespelare skulle spela mot fucking Pixbo. Mest hade jag lust att säga "Tjejer, vad tror ni om WO??", men så får man nog inte säga som kapten. Antar att det kan anses som dåligt för lagmoralen.

Fast det var rätt okej ändå, åtminstone i andra perioden. Spö blev det förstås. I sista matchen med, fast inte lika mycket. Bitvis spelade vi bra.

Dagens - och troligen veckans eller kanske till och med månadens - ironiska höjdpunkt kom mellan matcherna. Medan vi satt på Tintin och åt jättegod frukost passade jag på att mobba snart 22-åriga Malin litegrann och erbjöd mig att köpa ut åt henne på Systemet senare. Det fick jag ju äta upp rätt rejält när vi kom dit - och jag insåg att jag inte hade något leg. Alltså fick hon köpa ut åt mig... Fast egentligen var det ju en win-win-situation. Antingen hade jag fått köpa ut och varit nöjd, eller så hade de vägrat sälja till mig vilket hade betytt att jag ser ut som en nittonåring. Det kan jag ta.

Ikväll ska jag till Frida med vänner. Vi ska göra ett nytt försök med Gretas, det gick ju sådär förra helgen. Det som är kul är att både Malin och Anna RB med olika gäng ska dit, så det kan bli ett riktigt lyckat besök.

No comments: